Click ... Terima kasih.

Click Me! Click Me! Thanks
Looking for gifts for birthday, wedding, anniversary etc?
Ingatkan daku...
Ingatkan kesilapan dan kesalahanku kerana Sayangmu,
Bukan kerana benci dan cemburu...
{wansiti}

Search

POST-TO-DO

DEALER TOPUP MALAYSIA
SEWA RUMAH DI KOTA BHARU, KELANTAN PENGANGKUTAN DISEDIAKAN
Tambah PENDAPATAN Paling Mudah Dengan SIMPAN EMAS!!!

Picture Of My Life Contest

Masa jenguk-jenguk shoutbox, terjenguk 1 contest dari aretikz... Hadiahnya dalam bentuk 'cash' ... hadiah nie la yang paling syok, nak guna duit untuk apa-apa pun boleh.., kan? Oleh itu, jom! jom! jom join!
uih.... syarat-syaratnya, ngee... complex kot ckit, details dalam bentuk ayat.. padan-la dengan hadiah-hadiah nyer nie,

1st : Rm 150
2nd : Rm 100
3rd : Rm 50

Syarat yang terpenting yang kena ikut, adalah... wansiti kena buat entri bergambar, dan hanya 1 gambar sahaja yang diperlukan untuk wansiti bercerita,"kenapa gambar itu penting dan mengingatkan wansiti kepada sesuatu"... Sekarang ni, teringatkan nak letak gambar Momo si ensem, dia mengingatkan wansiti kepada semua perkara! Tentang kasih-sayang, cinta, kampung-halaman, keluarga, cuti raya dll.

Nak tengok Si Shiro Momo wansiti? nie haaa......
Walaubagaimanapun, perkara dan sesuatu yang paling diingat adalah, stress! 
Bukanlah bermaksud Momo adalah punca stress kami, tapi.. kehadiran Momo ke rumah kami hampir 5 bulan yang lepas, telah membantu kami menghilangkan atau mengurangkan stress yang dihadapi.

Tak menang woo ubat anti-stress segala macam yang ada di pasaran. Cukup dengan Momo seekor ni sahaja pengubat-nya! phewiit! tersenyum Momo baca post nie.. ngeeeh =p (tipu).. har..har..har..!

Lau nak tahu, masa Momo mula-mula masuk umah kami dulu, teruk gila keadaan dia... dengan kusut-masai, kurus-kering.. pendek kata, memang tak terurus la.. 2,3 hari sebelum.. kami dengar dia mengiow di luar rumah.. waktu tu hujan. Dia tumpang berteduh sekejap, barangkali. Namun, kerana kasihan, kami bagi dia makan. Tup! Tup! Dia melekat plak..!

Jadi, kami decide nak bawak dia masuk rumah dan rehat-dan- rawat.
Dari duduk luar rumah, kami bawak dia masuk ke dalam rumah.. dan kesian sungguh keadaan dia waktu tu...

Pantang nampak penyapu.. Melesup lari.. (mungkin orang pernah pukul dia di jalanan)..
Pantang nampak sampah atau tempat parking kasut kami, dia selesa duk tidur situ.. eceh, merendah-diri ler tu, versi ku-sedar-diri-ini (dah terbiasa hidup susah-di jalan-jalan, lain ckit ceritanya kot... )..
berPantang juga dengan makanan... selera makan dia menurun.. tak mau makan, dan memilih makanan yang berbau kuat sahaja (biasanya makanan kucing yang basah, dalam tin).. patut la berat-badan turun.

Momo juga mengingatkan kami kepada erti kemanusiaan..Walaupun Momo ni sejenis kucing Persian yang selalu orang duk beli mahal-mahal kerana rupanya yang comel..akan tetapi, semasa dia berada di jalanan, mungkin hanya beberapa kerat sahaja manusia yang merasa belas dan kasihan kepada haiwan terbiar seperti Momo.. apatah lagi, kucing Malaysia yang biasa-biasa kita lihat di sini.. Sungguh banyak yang berkeliaran dan tak de perlindungan.

Elok juga kiranya dapat kita kutip dan mandulkan mana-mana kucing yang terbiar ini. Agar tak de lagi nyawa haiwan yang melayang di penyek kereta atau yang mati kelaparan... huuuu...sensitip pula bila tiba bab kucing nih..~

* wansiti Wajib tag Faz, Cik Ciput, Cik Gha, Puan Fawwaznuha,Tuan Tanah

Suka entri ini? (=^_^=)

comment 4 comments:

cik ciput on November 25, 2010 at 11:19 PM said...

aiyark, kena tag lagi..haha..rasanya kami ni berhutang tag dgn kak ije nk dekat sepuluh dah kot..heee..akn sy lunaskn ye nnti..

Unknown said...

@cik ciput

hehehe..okies...lunasi smp jgn lepasi tarikh luput yea cik ciput =P

Aretikz on November 26, 2010 at 1:59 PM said...

Kucing meaw meaw.. hehe.. penuh makna cerita ini.. kita seharusnya menyayangi haiwan.. bukannya bersifat perilaku kebinatangan.. apapapun.. bukan senang nak dapat kucing macm ni.. hehe..

Unknown said...

@Aretikz

a'a..syukur sangat momo hadir di sini..
spesis macam momo ni banyak orang dah bela sekarang..comel dan manja

=)

--------------------------- (=^_^=) ------------------------------

Related Posts with Thumbnails

Followers

© 2010 Genius Resources is proudly powered by Blogger