Click ... Terima kasih.

Click Me! Click Me! Thanks
Looking for gifts for birthday, wedding, anniversary etc?
Ingatkan daku...
Ingatkan kesilapan dan kesalahanku kerana Sayangmu,
Bukan kerana benci dan cemburu...
{wansiti}

Search

POST-TO-DO

DEALER TOPUP MALAYSIA
SEWA RUMAH DI KOTA BHARU, KELANTAN PENGANGKUTAN DISEDIAKAN
Tambah PENDAPATAN Paling Mudah Dengan SIMPAN EMAS!!!

Lepas Tsunami, Kini Gempa Bumi di Myanmar pula...

Baru dikejutkan dengan bencana alam Tsunami yang melanda Jepun [Diskusi ilmiah tsunami], berita yang terbaru diterima adalah gempa bumi sekuat 6.8 magnitud itu turut dirasakan sehingga ke Bangkok, kira-kira 800 kilometer dari pusat gempa, Hanoi dan sebahagian dari China.

Bangunan berhampiran pusat gempa runtuh sementara penduduk di seluruh wilayah berkenaan yang ketakutan meninggalkan kediaman masing-masing apabila gegaran selepas gempa berterusan semalam. Stesen televisyen Myanmar mengesahkan seramai 74 orang mati dan 111 cedera. Hampir 400 rumah di empat kampung dan bandar berhampiran pusat gempa ranap.  
Dalam pada itu, sembilan pejabat kerajaan di bandar Tarlay, antara kawasan paling teruk terjejas, rosak teruk. Beberapa kuil di sekitar kawasan itu juga runtuh.
Beberapa bencana yang berlaku akhir-akhir ini seperti tsunami, Gunung Berapi Karangetang dan gempa bumi ini merisaukan dan memberi peringatan kepada kita. Bagi yang sedar, terus memperbanyakkan amal kebaikan dan berusaha menambah bekal pahala ke akhirat nanti. Moga lebih ramai yang sedar. 

Di Malaysia sendiri berlaku perubahan cuaca yang mendadak sekarang seperti:- panas, hujan, panas dan hujan kembali disertai kilat dan guruh yang berdentum. Jika manusia yang waras dan pernah hidup lama..Pasti tahu membezakan dan merasai resah akibat fenomena kejadian alam ini. Adakah ramai di luar sana yang mengambil iktibar?

wansiti: sama-sama kita berfikir dan ambil pengajaran dari setiap yang Allah telah takdirkan ini dan mula mentadbir diri kita dengan lebih baik lagi di masa hadapan.

Suka entri ini? (=^_^=)

comment 0 comments:

--------------------------- (=^_^=) ------------------------------

Related Posts with Thumbnails

Followers

© 2010 Genius Resources is proudly powered by Blogger