Click ... Terima kasih.

Click Me! Click Me! Thanks
Looking for gifts for birthday, wedding, anniversary etc?
Ingatkan daku...
Ingatkan kesilapan dan kesalahanku kerana Sayangmu,
Bukan kerana benci dan cemburu...
{wansiti}

Search

POST-TO-DO

DEALER TOPUP MALAYSIA
SEWA RUMAH DI KOTA BHARU, KELANTAN PENGANGKUTAN DISEDIAKAN
Tambah PENDAPATAN Paling Mudah Dengan SIMPAN EMAS!!!

Isu Panas: Saintis rancang gali pusat!

Semalam, wansiti cari berita apa yang tengah hangat sekarang kat berita dunia, dengan mengepost status di wall fb, "Apa berita menarik hari ni?".. Nak dijadikan cerita..ada 2 isu yang kawan facebook wansiti utarakan, 

LONDON – Sekumpulan saintis Britain merancang untuk menggerudi lapisan batu-batan untuk sampai ke bahagian mantel bumi buat kali pertama, lapor sebuah akhbar semalam.
Lapisan muka bumi

Ekspedisi itu bertujuan membawa naik sampel mantel Bumi untuk kajian. Ia melibatkan operasi menggerudi melepasi lapisan batu pejal sejauh 8 kilometer di dasar laut dengan suhu mencecah 298 Celsius.

Projek itu bakal dilaksanakan pada tahun 2018 dan diketuai oleh pakar Pusat Oseanografi Southampton, Dr. Damon Teagle serta Dr. Benoit Ildefonse dari Universiti Montpellier, England.

Terdapat beberapa cubaan untuk menggali mantel Bumi pada tahun 1960-an tetapi gagal kerana masalah organisasi dan kos. – Agensi

Betapa usaha saintis ini kita kagumi dan perlu contohi kerana usaha yang dijalankan sejak 51 tahun lepas masih mereka teruskan walaupun ada rintangan dari segi teknikal. Tanpa mengenal erti putus asa, bumi Allah yang maha luas ini, mereka kaji dan kaji lagi... Didoakan semoga hidayah Allah diberikan ke atas mereka.

Kita, sebagai umat Islam juga, sepatutnya boleh mengambil iktibar dari perkara ini.. Usaha, doa dan tawakal tanpa jemu adalah yang terbaik.. Allah melihat usaha dan penat-lelah yang dilakukan, dan ada nilai pahala di situ untuk setiap kebaikan yang kita lakukan .. 


Suka entri ini? (=^_^=)

comment 0 comments:

--------------------------- (=^_^=) ------------------------------

Related Posts with Thumbnails

Followers

© 2010 Genius Resources is proudly powered by Blogger