Click ... Terima kasih.

Click Me! Click Me! Thanks
Looking for gifts for birthday, wedding, anniversary etc?
Ingatkan daku...
Ingatkan kesilapan dan kesalahanku kerana Sayangmu,
Bukan kerana benci dan cemburu...
{wansiti}

Search

POST-TO-DO

DEALER TOPUP MALAYSIA
SEWA RUMAH DI KOTA BHARU, KELANTAN PENGANGKUTAN DISEDIAKAN
Tambah PENDAPATAN Paling Mudah Dengan SIMPAN EMAS!!!

Menguji Kelajuan Blog

Seorang kenalan maya wansiti memperkenalkan satu laman untuk melihat kecepatan blog wansiti loading. Ini adalah faktor penting yang tidak hanya berpengaruh pada pengunjung blog, tetapi juga digunakan sebagai parameter pencarian peringkat oleh Google saat ini. Hal ini sudah dibahaskan pada tulisan Dody Farial sebelum ini, dengan tools yang lain. 

Web Page Performance Test For menyediakan perkhidmatan yang cepat dan memuaskan, dengan purata masa kurang dari seminit dan hasilnya -  2 test yang berjaya dijalankan iaitu, first review dan repeat review. Persembahan result menjadi lebih senang difahami dalam bentuk bar dan pie chart graf mengikut kiraan purata masa dan bytes.

Dan juga dalam bentuk pie chart
Daripada keputusan di atas, speed blog wansiti banyak digunakan untuk me'loading gambar dan imej.. wansiti memang akui, kerana setiap post wansiti, memang mempunyai sekurang-kurangnya 1 imej .. Bosan beb lau membaca tak de imej, tak dapat nak tangkap dengan cepat dan tepat. 

wansiti tidak bermaksud post wansiti ini tidak menarik, oh.. tidak semestinya, cuma bagi wansiti, yang suka blog bergambar-rajah, dan kelihatan 'enak' untuk dihadam, gambarajah adalah salah-satu faktor penting bagi wansiti. Mungkin wansiti akan berfikir untuk mengurangkan kemasukan imej ke dalam blog wansiti di kedian hari.

Kecuali jika post tersebut memang betul-betul menarik untuk dibaca, tak de gambar pun tak pe; dan bagi sesiapa, yang mempunyai minda yang senang untuk berimaginasi dan gambaran. Maka amatlah beruntung.

Bagaimana pula dengan blog anda?
Apakah kelajuannya?
Jom semak sama-sama ...

Suka entri ini? (=^_^=)

comment 0 comments:

--------------------------- (=^_^=) ------------------------------

Related Posts with Thumbnails

Followers

© 2010 Genius Resources is proudly powered by Blogger