Click ... Terima kasih.

Click Me! Click Me! Thanks
Looking for gifts for birthday, wedding, anniversary etc?
Ingatkan daku...
Ingatkan kesilapan dan kesalahanku kerana Sayangmu,
Bukan kerana benci dan cemburu...
{wansiti}

Search

POST-TO-DO

DEALER TOPUP MALAYSIA
SEWA RUMAH DI KOTA BHARU, KELANTAN PENGANGKUTAN DISEDIAKAN
Tambah PENDAPATAN Paling Mudah Dengan SIMPAN EMAS!!!

Bertukar jadi Bijan! Episod: Under Maintenance

Kerja-kerja menyusun dan mengemas-kini rupa-bentuk blog masih berjalan.. Sambil-sambil cari tutorial untuk blog ni, wansiti nak share juga beberapa rujukan link yang menarik di sini. Perkara pertama sekali yang wansiti terfikir adalah membuat function 'scroll' di saungweb. Tengah duk godek-godek ni, bukan sahaja Scroll Achieve Blog yang jadi, widget yang kat sebelah kanan tu semua ikut sama...

Kalau kawan-kawan perasan, dari template yang berwarna putih, dan sekarang.. taadaa!!
Free dari AllBlogTools

Bertukar wajah jadi agak kelabu sikit.. hehehe.. okey, suka kaler ni dulu setakat ni, sebab nak tukar kaler hijau ingat lepas ni.. Hijau seperti kaler template yang sebelum-sebelum ni.. aisey, wansiti tak de simpan kot design template yang lama. Anyhow.. Green is my feveret kaler tu.. Alamak, broken English, tak kisah la yea.. Taip ikut-sedap-tangan, cmni ler..  

Adeh, perkara ke-2 yang wansiti nak kena cari adalah bagaimana membuang widget kekal dalam Design template. Itu rasanya dulu pernah jumpa. Tapi, disebab dah lama tak buat, jadi lupa.. Betul orang kata, ilmu yang tanpa amal, sia-sia.. Di sini, amal sekali je, tak jadi.. Kena selalu amal.. 

Jadi, kawan-kawan, baca Al-Quran dan faham maknanya kena selalu, tak leh kadang-kadang <-- sesi tazkirah sat yea.. ^.^

Oh, yea! Bagi yang tertanya-tanya... kat sini, wansiti tempek wajah kod yang wansiti duk rujuk untuk buat scroll dalam menu-menu yang terlibat. Link dan bacaan lanjut ada kat dalam link yang wansiti tulis di atas. Apa? Malas nak baca kat atas? okey... Klik sini untuk terus website beliau.
Apa yang wansiti suka dengan template baru ni, sebab dia agak fresh dan up-to-date! Jika dulu, nak letak button read-more pun, wansiti kena buat secara manual .. Cuma, sebab canggih sangat, jadi.. wansiti masih belum berjaya nak buat scroll untuk archive macam yang wansiti buat kat template lama dulu.. huhuuu..

Kepala dah pening, masa duk tunjuk kul 3.31 pagi.. Sudah masanya nak rehat dulu.. aih, passion betul dengan betulkan blog sendiri ni.. Bestnya, lau boleh wat paper cam gini kan? kan? (=^_^=)v

wansiti: Tiba-tiba rasa frust dengan diri-sendiri bila terfikir pasal paper lum ada yang publish lagi... huhuuuuuuuuu~

Suka entri ini? (=^_^=)

comment 0 comments:

--------------------------- (=^_^=) ------------------------------

Related Posts with Thumbnails

Followers

© 2010 Genius Resources is proudly powered by Blogger