Click ... Terima kasih.

Click Me! Click Me! Thanks
Looking for gifts for birthday, wedding, anniversary etc?
Ingatkan daku...
Ingatkan kesilapan dan kesalahanku kerana Sayangmu,
Bukan kerana benci dan cemburu...
{wansiti}

Search

POST-TO-DO

DEALER TOPUP MALAYSIA
SEWA RUMAH DI KOTA BHARU, KELANTAN PENGANGKUTAN DISEDIAKAN
Tambah PENDAPATAN Paling Mudah Dengan SIMPAN EMAS!!!

Slide Presentations Speakers WHR 2011

Selesai sudah sesi forum World Halal Research (WHR) 2011 yang dianjurkan oleh HDC bersama badan-badan penaja mereka seperti Salamfone [Premium Sponsor], Bank Rakyat [Gold Sponsor], CCM Pharmaceutical [Silver Sponsor] dan Nestle [Networking Sponsor].

Walaupun ini kali ke-8 forum diadakan, tapi.. pada kali ini.. Bagi wansiti, forum ni agak hambar dan kaku.. serta tidak berapa menarik minat wansiti.. Entah kenapa.. Mungkin jugak ada beberapa sebab. Nak cerita ke tak kat sini yea, sebab-sebab tu semua? Macam tak sesuai lagi nak cerita kat sini sekarang, nanti-nanti la yea.. Macam tak menarik je nak cerita yang personal kat sini.. hahaha..

Sebenarnya, masih duk timbang-timbang lagi.. Jika ada post yang berkaitan di masa hadapan, mungkin boleh wansiti ceritakan serba-sedikit, kenapa wansiti rasa ada kekurangan di situ ... Jadi, buat masa ni, kita simpan dulu topik tu.. Lagipun, wansiti lihat staf yang terlibat dengan penganjuran WHR pada kali ini,.. sudah bertungkus-lumus dengan segala aktiviti yang disusun berserta dengan bajet yang banyak untuk menjayakan program pada kali ini.

Syabas buat mereka!
Oh, yea...!

Yang wansiti ingat, salah-satu kekurangan adalah dari segi list speaker yang dijemput dan isu yang diutarakan agak bersifat teori dan atas-kertas sahaja dan tak nampak cara nak aplikasi pada masyarakat luar.. Walaupun ada yang beberapa yang menunjukkan aplikasi dan sejarah berdasarkan pengalaman-kerja mereka.. Hakikat, yang perlu kita terima adalah, pengguna lebih ramai daripada pengeluar..

Jadi, cara nak educate atau beri pengetahuan kepada mereka adalah sama penting juga dengan kita memberi pengetahuan kepada para pengeluar dan pengkaji yang terlibat. Ini pendapat wansiti.. Personal opinion..

Mungkin wansiti expect too much .. Penganjuran WHR ini, tidak-dapat-tidak adalah sebenarnya usaha yang AMAT BAIK! dari pihak yang berkaitan untuk menyedarkan masyarakat, para ilmuan dan pengkaji yang terlibat untuk lebih komited dan tahu tentang ilmu yang berada di sekitar ISU HALAL. 

Halal bukan sahaja pada makanan, ia ada pada sumber pendapatan atau kewangan, kosmetik, pakaian, mahupun pada alat-alat tandas atau toiletries yang kita gunakan seharian.. Seperti ubat gigi, pencuci muka, sabun mandi, dan shampu..

Okey, wansiti nak kongsi bahan bacaan dan rujukan untuk kawan-kawan wansiti yang budiman sekalian., 
Kalian boleh memuat-turun slide presentations WHR tahun-tahun lepas; 2009 dan 2010 daripada pemikir dan pengkaji di bidang yang berkaitan halal.. Hanya klik link download ni..

Suka entri ini? (=^_^=)

comment 0 comments:

--------------------------- (=^_^=) ------------------------------

Related Posts with Thumbnails

Followers

© 2010 Genius Resources is proudly powered by Blogger