Click ... Terima kasih.

Click Me! Click Me! Thanks
Looking for gifts for birthday, wedding, anniversary etc?
Ingatkan daku...
Ingatkan kesilapan dan kesalahanku kerana Sayangmu,
Bukan kerana benci dan cemburu...
{wansiti}

Search

POST-TO-DO

DEALER TOPUP MALAYSIA
SEWA RUMAH DI KOTA BHARU, KELANTAN PENGANGKUTAN DISEDIAKAN
Tambah PENDAPATAN Paling Mudah Dengan SIMPAN EMAS!!!

Sengal~ 9/10 akal vs 9/10 nafsu..bahayanya lelaki nie

Dialog ini adalah perbualan biasa dan ‘informal’ lagak-gaya remaja-remaji sekarang, yang penting ambil intipati dan maksud yang cuba disampaikan, yang slang sengal atau yang melampau tu, anggaplah sebagai penyeri bahasa yang tak berapa nk naik seri … huhu~

Hani: Salam, free tak? aku nak tanye nie…

Fikri: Free je, ade ape? Nak kawin ke?

Hani: Ish ko ni, ke situ lak. Ni nak tanye, ade sorang tu..die alim ar, die nak blanje aku makan..ko rase camne?

Fikri: Souka (oh ye?)..

Hani: die ni alim ar..banyak ilmu agame..pak imam..

Fikri: aku xde jawapan bagi soklan ko tadi tapi aku ade nasihat kalo ko nak dengar..nasihat tentang lelaki daripada lelaki..haahaa

Hani: oh, takpe2..aku da taw takley, entah la knape aku nak membenarkan jugak..nasihat ape?

Fikri: ko jangan caye kat laki skang, sume xley harap nye.Yang cakap ni pom same je. Xkisay la die tok imam ke, tok lebai pakai serban bertingkat-tingkat ke, amir jemaah ke, bila datang je kes pompuan, sume cair. Ko letak 1 juta ringgit depan aku, aku xkan curi tapi kalo ko bagi pompuan kat aku, serius aku xley tahan. Memang ar sjarah telah mencatatkan di sebalik kejayaan laki, ada pompuan di belakangnya contohnye nabi Muhammad. Di sebalik kejayaan Rasulullah, ada saidatina Aishah di belakangnya. Tanpa jemu memberi semangat kepada baginda sehingga baginda berjaya. Tapi ko kene ingat gak, sejarah juga mencatatkan kejatuhan sesebuah tamadun disebabkan pompuan gak.

Hani: eh,ye ke? Pompuan wat ape?

Fikri: xyah dok tengok tamadun lagi, tengok bende yang 1st skalik blaku dalam hidup manusia.

Hani: bende 1st skalik yang blaku dalam idup manusia? Etooo*…Pristiwa nabi Adam makan buah khuldi kanaa*?

Fikri: a’a. Nabi Adam da nekad untuk tak nak makan buah tu sebab Allah larang. Tapi sebab digoda oleh Hawa, Nabi Adam makan gak. Natijahnye, due-due kene campak ke bumi dalam keadaan bogel. Tu satu contoh.

Hani: lagi?

Fikri: Tariq, panglima yang membuka Andalusia. Tariq ni hebat gle, time sampai kat Andalusia, die bakar kapal-kapal die n die kate bahawa wahai panglima-panglimaku, di belakangmu laut, di kiri-kanan mu bukit dan di hadapanmu musuh. Jika kamu mahu terus hidup, maralah ke hadapan dan cantaslah leher mereka. Kehebatan Tariq ni ditakuti oleh pihak kafir, so orang kafir pun hantar pompuan-pompuan yang lawa kat khalifah yang ade kat Bagdad dan meminta khalifah memanggil Tariq balik. So,Tariq pun dipanggil balik. Spatutnya, empayar Islam dah berkembang sampai ke German taw. daripada 2 cite, Nabi Adam dan Tariq ni, menceritakan betapa lelaki ni lemah dengan perempuan. Nabi Adam, manusia yang berstatus nabi pun rebah kalo digoda wanita.

Hani: ala,tu goda..ni kuar biase je, makan-makan, borak-borak..mane la bley teransang.

Fikri: ni la pompuan, korang pk laki ngan pompuan same ke? Scare jujur, bukan daripada pengalaman aku je, ni pengalaman-pengalaman yang aku dengar dari kawan-kawan aku gak, laki x perlu sentuh-sentuh untuk transang. Dengan tengok, dengar suare da cukup untuk laki teransang. Korang memang la x transang. Ingat, hormon laki ngan pompuan lain. Lelaki, mata die x-ray, walaupon pompuan tu berbaju tapi bagi lelaki, tu lutsinar, sume bende kami nampak. Ade kawan aku, xtaw ar memang die lemah ke ape ke tapi die cakap kalo die mesej ngan awek die, awek die cakap ‘sayang awak’, ‘rindu awak’, die da gersang da.

Hani: oh..gitu ke? da tu yang orang kate laki ade 1 nafsu n pompuan ade 9 nafsu tu? Spatutnye kalo pompuan tengok tak teransang, laki sentuhpun takkan teransang la.

Fikri: hadis mane ko pakai tu? Puas aku cari pasal tu tapi xjumpe. Tu just perumpamaan yg diberi oleh orang alim. Nafsu yang dimaksudkan tu bukanlah ape yang ko maksudkan, scare ringkas yang dimaksudkan tu kesukaan, kesukaan pada membeli belah, kesukaan pada makan, kesukaan pada lelaki, kesukaan pada belajar. Maksudnye korang ni ade banyak bende yang korang nak buat, laki ni skit je. Haa.. aku terfikir someting ,try pk scare pecahan ko akan taw nape laki gile sangat pade pompuan.

Hani: pk scare pecahan? Etoo…laki ade 1 pompuan ade 9 ek..oh, maksudnye laki ade 100% pasal pompuan manakala pompuan lak ade 1/9 pasal laki kan?Macam ni kan? yang purple tu nafsu ke arah jantina lain.

Fikri: a’a, camtu ar. Tapi tu just pandangan aku la kalo ko nak gune hujah 1 nafsu dan 9 nafsu. Laki ni jarang jujur, die sanggup wat ape je untuk dapat ape yang die nak. Ramai laki yang nak pompuan sebab wajah die bukan prangai die, kengkadang ade laki yang cakap, “ aku ske die sebab prangai die, die baik gle..muke aku tak kisah sangat. ”Ni tipu, jarang benar ade laki camni, 1 dalam 1000 kot. Ade kawan aku tu couple ngan 5 pompuan dalam 1 mase. Yang pertame die panggil sayang, yang kedue die panggil sayang, yang ketige die panggil sayang, sume die panggil sayang. Ayat same je, ‘awak spesel, awak sorang je yang saye suke. Xde orang macam awak. Saye betol2 rindukan awak. Luv u sooooooooooo much!! ’Pompuan satu je pasal kebaikan die, senang je nk dimainkan oleh laki.

Hani: sbb kebaikan?

Fikri: a’a, sebab korang mudah pecaye. Korang pecaye sume bende laki cakap padahal lidah laki ni bercabang. Kadang-kadang,korang da taw da laki tu tipu tapi korang cakap, “nak wat camne, saye sayang kat die.” Kalo jenis camni, aku nak nasihatkan camne. Kalo bende yang bkaitan dengan hati aku tak taw sangat.Tolong ar jangan caye sangat ngan laki ni. Yang main ayat-ayat ni ok lagi tapi yang bahaye yang gune agama untuk dapatkan pompuan.

Hani: gune agama?

Fikri: sou, sou*..Kan banyak brite skang macam tu. Ustat temberang la, ape la..banyak sangat..Orang agame skang bukan macam dulu, dulu mereke jage pandangan betoi2 tapi skang kalo ustat tu, renung mate anak murid pompuan pom ade. Bukan nak cakap ape ar, tapi aku ade cite. Kawan aku tu ktue agama tempat aku blaja dulu.Die ade awek ar,tapi tu tak jadi hal besar sangat ar sebab budak ni baik sangat, subuh die ar paling awal ade kat masjid. So,ktorang rase die dapat jage batasan pergaulan die ngan awek die. Satu hari kantoi tengah dok berdua-duaan ngan awek die dalam gelap.

Hani: ye ke? Ish terok ye..

Fikri: tu la, tp xley nak cakap terok gak. Bagi aku, tu Allah nak tunjuk kat die Allah sayang kat die. Kalo Allah tak wat die kantoi, kompom die akan wat lagi, hari demi hari, tapi sebab Allah sayang kat die, Allah nak hentikan die daripada wat bende tu. Tu la, ko jangan mudah pecaye ngan oram-oram alim ni, ko tak kenai lagi die. Ko jangan caye kat laki, laki ni teruk..aku pom same ar, time aku ingat, aku buat. time aku lupe, nah..huhuhuhu..ko bley caye soram je laki atas muke bumi ni..

Hani: sape? Rasulullah?

Fikri: betoi la Rasulullah tapi ko x idup dengan baginda. Ish…Suami ko la! Ko ikut ape yang di suh slagi x langgar syarak, ko bley masok syurga ikut mane-mane pintu ko ske. aku bace ni kat Azz.wordpress, tajok die ‘Wanita Solehah lebih baik daripada bidadari syurga’ kalo x silap.

Hani: oh..tq coz kongsi bende yang aku x penah taw..kire2 ni pom ko nak gode aku la ni? =P

Fikri: sengal~

p/s: ekeke, maaf di atas byk ‘broken language’ samada bahasa Melayu dan English yang dicampur adukkan dan yang disalah eja…itu memang disengajakan,.
Credit to  azz.wordpress


Suka entri ini? (=^_^=)

comment 0 comments:

--------------------------- (=^_^=) ------------------------------

Related Posts with Thumbnails

Followers

© 2010 Genius Resources is proudly powered by Blogger