Click ... Terima kasih.

Click Me! Click Me! Thanks
Looking for gifts for birthday, wedding, anniversary etc?
Ingatkan daku...
Ingatkan kesilapan dan kesalahanku kerana Sayangmu,
Bukan kerana benci dan cemburu...
{wansiti}

Search

POST-TO-DO

DEALER TOPUP MALAYSIA
SEWA RUMAH DI KOTA BHARU, KELANTAN PENGANGKUTAN DISEDIAKAN
Tambah PENDAPATAN Paling Mudah Dengan SIMPAN EMAS!!!

Aku ini Wanita

This is the first time terbuka pintu hati nak men'join'kan di dalam segmen anjuran Abg Ben ni. Bila baca, kena letak header Abg Ben, mula la kepala ligat berfikir.. Cmne rupa header tu.. miahaha..nampak sangat bukan fan yang 'fanatik' sangat kan? miahahahaha.. hmm, x pe laa.. Abg Ben tak kisah kan? kan? kan?
okey, setelah merujuk beberapa contoh penyertaan sebelum ini, maka terhasillah header di atas ini.. (ngeh.. intro-sahaja nie..), baca lanjut di read more...

Okey, apa yang membuatkan wansiti rasa ringan je jejari ni nak menaip untuk entri ini kali kerana 2,3 hari ni, wansiti melalui banyak perkara yang melibatkan kisah lelaki-dan-perempuan ni.  

Yang melibatkan emosi dan perasaan antara 2 jantina yang berlainan yang dijadikan Allah ini. Sungguh unik penciptaan 2 makhluk yang totally different ni.

Yang Lelaki duk mengeluh tak faham di Si Perempuan, yang Si Perempuan pun-sama sebenarnya, mereka bukan sepenuhnya memahami dan tahu-selok-belok sikap dan sifat LELAKI.

Paling terkesan adalah
Pada hari Jumaat yang lepas, member wansiti pulang ke rumah dengan linangan air-mata akibat kelakuan bakal tunangnya. Mereka sudah bersama dan saling mengenali lebih-kurang setahun (pada Januari tahun 2011). wansiti pun sudah beberapa kali menemani mereka keluar makan bersama, kerana wansiti tidak menggalakkan sahabat wansiti yang berdua-duaan (lelaki-perempuan) tanpa muhrim menemani.

wansiti mengenali budi dua-dua sahabat wansiti ini, samada lelaki dan perempuan,. Namun wansiti lebih rapat dengan member perempuan ni lebih. Sungguh kesian, kerana dia wanita, tangis-dan-hiba, adalah peneman setia buatnya. Keadaan ditinggalkan dan tidak disapa oleh Sang Lelaki tanpa khabar-berita lately, membuatkan diri-nya dalam keadaan tertanya-tanya. Di tambah lagi dengan perkhabaran yang tak manis di dengar-nya dari mulut Sang Peria, bahawa keluarga Sang Peria meletakkan pelbagai 'halangan' dalam proses menghalalkan perhubungan mereka berdua.

Perkara yang paling wansiti tak boleh terima dari lelaki adalah, tindakan kaum adam ini yang tidak BERANI-dalam menyatakan perasaan secara berterus-terang. Mungkin bagi mereka, tak manis menyakitkan hati perempuan, tapi.. lagi lama disimpan/ditoreh, buat lagi parah lukanya, buat hapa?!
Jika sayang, katakan sayang, jika tak sanggup nak menanggung komitmen dan tanggungjawab, buat apa bermain api? 
(hahaha, kan dah ter'emo tak pasai-pasai, =p)

Panjang lagi ceritanya jika wansiti nak membebel di sini,. cukup la itu sahaja buat pengajaran dari cerita-pendek ini;

Moral of the story: kepada para lelaki di luar sana, 
1. Sila berterus-terang dengan JELAS dan TERANG dalam soal-perhubungan lelaki-perempuan ni. Make-it direct dan  clear, okeh..?!
2. Dalam soal hati dan perhubungan, belajar-lah membaca bahasa orang tua-tua yang penuh tersirat dari tersurat. Hormati keputusan ayah/mak, kerana keberkatan berumah-tangga ada dalam restu mereka.

LAFAZ SAKINAH:  (klik link untuk pautan melodi yang indah dari Far East)

Suka entri ini? (=^_^=)

comment 0 comments:

--------------------------- (=^_^=) ------------------------------

Related Posts with Thumbnails

Followers

© 2010 Genius Resources is proudly powered by Blogger