Click ... Terima kasih.

Click Me! Click Me! Thanks
Looking for gifts for birthday, wedding, anniversary etc?
Ingatkan daku...
Ingatkan kesilapan dan kesalahanku kerana Sayangmu,
Bukan kerana benci dan cemburu...
{wansiti}

Search

POST-TO-DO

DEALER TOPUP MALAYSIA
SEWA RUMAH DI KOTA BHARU, KELANTAN PENGANGKUTAN DISEDIAKAN
Tambah PENDAPATAN Paling Mudah Dengan SIMPAN EMAS!!!

Edit Gambar Kawen?

Tulisan dari Ahmad Sabri Blog| Hari ni aku nak kongsikan dengan korang satu laman web yang tak asing lagi bagi pengguna Internet yang addicted dengan peng-editan gambar.. Hehe.. Rasanya ramai dah tahu pasal web ni.. Tapi, aku terasa mengidam untuk cerita pasal web nih.. Haha.. Kau taw sebab apa? Ha, tengok ni..


Ha, korang boleh tengok sendiri dengan jelas (kalau tak jelas, klik untuk besarkan.. hehe).. Keyphrase popular yang masuk ke blog aku untuk edit gambar sahaja dah 39 untuk bulan ni.. Tapi aku rasa tak berapa sedap hati lah, sebab aku bukan pernah post pasal edit gambar pun kan.. Jadi, aku mengambil peluang ini untuk menunaikan permintaan korang yang baru nak belajar edit gambar.. :D
Rasanya korang pun faham apa yang disediakan oleh web ni.. OK, tanpa membuang masa, aku menyediakan URL bagi mereka-mereka yang baru nak belajar edit gambar.. Permulaan anda mungkin di sini.. ;)www.picnik.com, mungkin selepas kau mahir menggunakan picnik, kau akan belajar photoshop dan seterusnya menjadi lebih hebat daripada aku.. :Dhehe.. Ops, lagi satu, aku baru ingat, kau juga boleh edit gambar kau diPhotofunia.com..
Picnik adalah penyedia perkhidmatan edit gambar yang asas sebenarnya, jika kau mahukan lebih.. Kau boleh menggunakan perisian Adobe Photoshop,Macromedia FireworksPaint?? (Haha..), Particle Illusion3D Studio Max dan lain2.. Tak tahu software apa tuh, sila klik pada software tu untuk mengetahui lanjut..
Hurm, dah guna software hebat2, mesti nak tutorialnya.. Sebenarnya aku pun dah lupa dekat mana yang best nak belajar benda2 ni.. Cuba try bukakwww.pergh.com, tak silap dekat situ boleh belajar melukis, mengedit gambar dan lain-lain.. Ntah lah, aku pun dah lama tak bukak.. Ataupun, untuk software yang lebih advance, iaitu Adobe After Effect / Photoshop dan lain-lain, korang boleh belajar dekat satu laman web tutorial multimedia yang baru dibina oleh rakan semalaysia sendiri, www.creativeox.com..
Aku ni bukan taknak / kedekut ilmu dengan korang, taknak share ilmu yang aku ada.. Kalaulah aku ni free 365 hari setahun, kompem Artzz.Net takkan mati ek.. Hahahaa.. Apa-apa pun, aku juga mungkin akan membuat tutorial-tutorial grafik di blog aku suatu hari nanti, mungkin lepas SPM dan aku free sikit masa tuh.. Ahaks.. Apa-apa pun, kalau korang ada laman web yang best untuk tutorial grafik, bolehlah share di ruangan komen ya.. :D
Oh ya, disini aku juga nak kongsi dengan korang link download untuk software-software edit gambar.. ;) Klik je pada nama software di bawah ni..
p/s: post ini adalah bersempena dengan isu jadi wansiti jadi camerawoman di majlis akad nikah Muya esok! :D


Suka entri ini? (=^_^=)

comment 0 comments:

--------------------------- (=^_^=) ------------------------------

Related Posts with Thumbnails

Followers

© 2010 Genius Resources is proudly powered by Blogger