Click ... Terima kasih.

Click Me! Click Me! Thanks
Looking for gifts for birthday, wedding, anniversary etc?
Ingatkan daku...
Ingatkan kesilapan dan kesalahanku kerana Sayangmu,
Bukan kerana benci dan cemburu...
{wansiti}

Search

POST-TO-DO

DEALER TOPUP MALAYSIA
SEWA RUMAH DI KOTA BHARU, KELANTAN PENGANGKUTAN DISEDIAKAN
Tambah PENDAPATAN Paling Mudah Dengan SIMPAN EMAS!!!

Emas: Pelaburan & MasKahwin@hantaran

Isu emas merupakan isu fokus saya pada hari ini. Jika saya diberi peluang untuk berada dalam bidang ekonomi, saya ingin betul-betul memahami emas sebagai satu punca keuntungan dalam menjana ekonomi umat Islam. Yang penting sekali saya memang suka dengan emas!

Gambar: rantai emas putih?..can't take my eyes off it..hehe


Jika dapat, bagus juga emas dijadikan sebagai mas kahwin dan hantaran (klik di sini). Sekarang kan musim orang kahwin, tiba-tiba sahaja di blog, di yahoo messenger (YM), di mana-mana sahaja orang sibuk bercerita tentang kahwin. Tidak kurang juga yang sibuk membina dan membuat soalan peperiksaan tambahan.. "Bila nak kahwin?" kepada member-member yang masih bujang trang-tang-tang..


Seorang kenalan saya, Zu (bukan nama sebenar) mengadu mood dia hilang dan hampir mati kebosanan melihat teman sebiliknya yang baru melangsungkan perkahwinan asyik membelek album perkahwinannya, hehe...wink, wink! Seperti biasa, kita kenalah mendengar, memahami dan cuba menenangkan sahabat tika mereka memerlukan. Maka, saya katakan padanya, (lebih kurang dialognya...Zu, akak dah ubahsuai ckit)


Wan Siti: bersabarlah...
Zu          : sunyila kak
Wan Siti: Kenapa?
Zu          : xda pacar
Wan Siti: ngak ada pacar, cariin dong, ngak usah mengeluh, ngak ada untungnya (bpe kali ngak daaa)
Zu          : hahaha., betuii..betuii...saja ja, huhu
Wan Siti: ai, sedih saja bunyinye, sabarla..dekatkan diri dengan ilmu, mesti x bowring
Zu          : betul la kak, kena banyak mujahadah kan?
Wan Siti: yea, tapi itu la musim kawen ni, jeles tgk member kawen, rasa nak kawen juga
Zu          : tau, xpe...kawan sebilik saya, da kawen da..geramnya...heheheh
Wan Siti: berapa umur roomate awk tu?
Zu          : 22 tahun, dulu belajar sama-sama....ala, xyah la cerita..dewpa da kawen pun, huhu
Wan Siti: hahaha, jeles sgt nampaknye (ini sudah tahap parah ni, parah dengan dengan luka akibat api kecemburuan...hehehe)
Zu          : yer, r..die slalu tgk gmbo kawen kt laptop, saya jeles ar..huhu,. Sabar yea Zu, belajar dulu, kejar cita-cita sebelum kejar cinta...
Dalam hati, saya memuji-muji Zu ini, sebab boleh menenangkan diri-sendiri...Saya cuma menguji dan menprovokasi-kan dia dengan soalan-soalan biasa sahaja..alih-alih dia dapat tenangkan diri dia sendiri..Tahniah Zu!


Bagi kawan-kawan yang sudah mendirikan rumah-tangga saya mengucapkan "Tahniah! dan Semoga berbahagia hingga ke syurga dengan amanat yang telah diberikan oleh-Nya. Jadilah insan yang ingin sentiasa memberi dengan kasih-sayang dan mengharapkan keredhoan dari Yang Maha Esa, Allah SWT" 


Bagaimana pula dengan pelaburan emas yang menjadi topik utama saya kali ini? hehehe..Jom baca di sini sahaja la yea..Saya nak bersiap untuk solat Maghrib ...wink! wink!


p/s: "mane le tok imam saya nie?"


Suka entri ini? (=^_^=)

comment 0 comments:

--------------------------- (=^_^=) ------------------------------

Related Posts with Thumbnails

Followers

© 2010 Genius Resources is proudly powered by Blogger