Click ... Terima kasih.

Click Me! Click Me! Thanks
Looking for gifts for birthday, wedding, anniversary etc?
Ingatkan daku...
Ingatkan kesilapan dan kesalahanku kerana Sayangmu,
Bukan kerana benci dan cemburu...
{wansiti}

Search

POST-TO-DO

DEALER TOPUP MALAYSIA
SEWA RUMAH DI KOTA BHARU, KELANTAN PENGANGKUTAN DISEDIAKAN
Tambah PENDAPATAN Paling Mudah Dengan SIMPAN EMAS!!!

Kerja Part-time Menaip dan Kena Tipu...

Saya seorang yang berhati-hati dan susah kena tipu sebenarnya, tapi entah macam mana, setelah mendapat email dari laman sesawang Ruangan Kerja Kosong dan Jawatan Kosong di Malaysia kendalian syedazli@gmail.com, saya terasa ingin mencuba kerja part-time ni,


Kini setelah hampir 50 email balasan minat yang telah saya kumpul, baru saya tergerak untuk meng'google' kesahihan syarikat Autumn Paradise Sdn. Bhd ni,

Namun apa yang saya jumpa, agak mengecewakan dan rasa tertipu bila membaca blog:
1. http://jariketot.blogspot.com/2008/12/tawaran-kerja.html
2. http://my.88db.com/my/Services/Post_Detail.page/Buy_Sell/Leisure/?PostID=88268
3. http://www.jombincang.com/forum/edisi-bongkar/2010-penipuan-kerja-menaip-di-rumah-oleh-norhazlin-ibrahim.html


haha, gelakkan diri-sendiri...dan attach contoh email tipu ni,..first time kena tipu,,adoi!
Gerak hati tak kuat untuk menolak tawaran kerja ni, pada ketika itu. Nah, tak pasal-pasal hangus RM 50, ingat nak tuntut dgn  Norhazlin di akhirat nanti,..berbaloi ke RM 50 nak tuntut? jika saya seorang RM 50, bagaimana jika 1000 orang? sudah total-up jadi RM 50, 000 (larat ke dia nak bayar kat semua orang kat akhirat nanti yea?)..wallahu'alam..


Bagi yang saya telah forward-kan email "Part-time Typist" ni, saya minta maaf banyak-banyak..Saya secara tak langsung telah tertipu dan menipu orang-orang yang saya emailkan iklan ini. Saya harap dapat dihentikan segera kerja menyebarkan/mem'forward'kan email tersebut agar tidak akan ada ramai lagi yang tertipu..







Ruangan Kerja Kosong dan Jawatan Kosong di Malaysia . 









Posted: 30 Oct 2009 05:24 AM PDT
JURUTAIP DIRUMAH DIPERLUKAN: RM3;800 SEBULAN (PENDAFTARAN PERCUMA)
Sahabat Sekalian;
Sedang mencari kerja atau perlukan duit yang lebih????
Kami bayar sehingga USD 1000 = RM 3;800 atau lebih secara bulanan.
Kami menawarkan kepada anda peluang pekerjaan di rumah seperti Menaip/kerani/setiausaha/penyelia/pelatih/Peg. Pemasaran/pengurus.


Pengalaman tidak perlu. Boleh menaip. Tiada had umur.boleh dilakukan dimana-mana sahaja. Sepenuh masa atau part time.


Berminat atau ingin mengetahui dgn lebih lanjut!!!
Sila ikuti 3 langkah mudah seperti dibawah:


1- Klik button reply pada email anda
Pasti kan email dialamatkan ke : fast_advertise@yahoo.com
Cc: (n.azmi81@yahoo.com)


2- Dengan perkataan anda sendiri; sila tulis samada anda berminat atau tidak dengan tawaran kerja ini
(ingat!!! Jgn tulis jawapan anda pada ruangan subject)


3- Sebelum Klik butang send; sila pastikan email iklan ini juga disertakan sekali.


Setelah anda memenuhi 3 langkah diatas dan menghantar email berkenaan; seperti yang diminta; kami akan menghubungi anda dengan maklumat terperinci seperti yang diperlukan.


Terima kasih.


p/s : tak pun taip je anda minat n copy iklan ini. hantar ke fast_advertise@yahoo.com Cc: (n.azmi81@yahoo.com)

p/s: Ada sesiapa yang nak bagi nasihat dan pernah kena tipu juga?

Suka entri ini? (=^_^=)

comment 7 comments:

Unknown said...

Saya telah menghantar email kepada Norhazlin ni, minta dia bg penjelasan, dan di bawah adalah catatan perbualan email antara saya dan Norhazlin:


--- On Sun, 11/22/09, ~Wan Siti~ islah15@yahoo.com wrote:

From: ~Wan Siti~ islah15@yahoo.com
Subject: Penjelasan please.
To: "fast_advertise" fast_advertise@yahoo.com
Date: Sunday, November 22, 2009, 10:21 AM


http://jariketot.blogspot.com/2008/12/tawaran-kerja.html

Saya dapati kerja awak ni rata-rata kata tipu, dalam blog ni, diorang membincangkan berkaitan hal ni, jika susah sangat nak kena kumpul 100 email baru dapat deposit saya balik.
Saya harap kita jumpa di akhirat sana, dan saya akan ingat dan tuntut hutang awak dengan saya, walaupun RM 50 !


Boleh saya minta penjelasan lanjut dari awak?

Norhazlin reply on Sunday, 22 November, 2009 10:02 PM

Dah biasa baca blog2 ni terutama orang melayu yang tulis . Terpulanglah mereka nak buat dosa dengan saya, yang pasti syarikat ni tak menipu.

rojak buah on December 1, 2009 at 3:43 PM said...

Salam.jangan tertipu dengan mudah.saya juga pernah menjadi mangsa.Awas dengan mereka.

kalau dorang minta bayaran tu tandanya kita ditipu.jangan senag2 nk bayar..

Unknown said...

Saudara Zulakmal menjadi mangsa kepada syarikat dan individu yang samakah?

Anonymous said...

tau xpeeeeeeer

Anonymous said...

aku pn da kene... bg org2 yg rase 50 hengget tu kecik,never mind... tp bg aku... 50 hengget tu besar... drg ni cm nk duit jer... ckp senang tp hampeh... x cri org konon...penipu jer drg ni...sape2 jgn terpengaruh ngan drg2 ni....!!!

Unknown said...

@Anonymous

memang jumlah RM 50 agak besar juga, lagi2 time ekonomi meleset dan barang2 semua naik sekarang ni

Unknown said...

@Anonymous

memang jumlah RM 50 agak besar juga, lagi2 time ekonomi meleset dan barang2 semua naik sekarang ni

--------------------------- (=^_^=) ------------------------------

Related Posts with Thumbnails

Followers

© 2010 Genius Resources is proudly powered by Blogger