Click ... Terima kasih.

Click Me! Click Me! Thanks
Looking for gifts for birthday, wedding, anniversary etc?
Ingatkan daku...
Ingatkan kesilapan dan kesalahanku kerana Sayangmu,
Bukan kerana benci dan cemburu...
{wansiti}

Search

POST-TO-DO

DEALER TOPUP MALAYSIA
SEWA RUMAH DI KOTA BHARU, KELANTAN PENGANGKUTAN DISEDIAKAN
Tambah PENDAPATAN Paling Mudah Dengan SIMPAN EMAS!!!

The feel of...~

Alhamdulillah, 
setel juga presentation proposal seminar petang semalam, best jugak menjadi first speaker, rasa relax je pas present tu, 
lecturers and examiners mengemukakan banyak pertanyaan, dengan tujuan samada,


1. Ingin Tahu: Mereka sememangnya berminat dan ingin tahu lebih lanjut berkaitan dengan projek yang saya sedang saya lakukan ni,


2. Menguji Kefahaman: mereka ingin tahu sejauh mana kefahaman dan minat saya dalam kajian yang sedang saya lakukan sekarang,


3. Pemarkahan: ini yang penting, diorang nk 'marking' la.. sebab tu diorang perlu kemukakan persoalan,.hmmm..


Presentation kami mendapat pujian dari Dr. Amin, yang bertindak selaku pengerusi majlis pada hari 27/10/09 ni...(tanggal yang bersejarah ni, hari ni adalah birthday umi, hari ni seorang kawan saya terbang ke Sabah bagi memulakan kerjaya dia dalam bidang perguruan setelah diposting ke sana, "All the Best to you!"  & hari ini juga saya present research proposal yang sangat penting ni) ..


Hari ni, sebelum saya berangkat pulang ke Kelantan, saya perlu berjumpa dengan supervisor saya dulu, apa-apa pun, saya tak boleh berpuas hati dengan keputusan dan pujian yang telah diberi oleh pengerusi majlis, mungkin supervisor saya memiliki pandangan dan pendapatnya yang tersendiri...lebih-lebih lagi bila saya dah mempersembahkan 1 perkara yang penting berkaitan research saya ni, iaitu Milestone of the study/research..bulan Feb dijangka semua sempurna (ha, ni lagi satu tarikh keramat, lagi 4 bulan start from now, 
~Nov 2009 to Feb 2010~)


Seperti yang saya jangka, beliau memang mempunyai pelbagai perkara yang ingin dibincangkan bersama dengan saya, berkaitan dengan grant projek yang saya sedang usahakan sekarang, dan juga rangka dan hala-tuju kajian yang sedang sy lakukan ini....


Kesimpulannya, setelah melalui perbincangan yang panjang (berlalu selama 1jam), saya perlu memantapkan dan melipat-gandakan lagi usaha saya sekiranya saya ingin grad dengan cemerlangnya dalam tempoh yang saya tetapkan sendiri..
Antara usaha yang perlu dilakukan, 
a. tulis serajin mungkin repot dan paper yang berkaitan dengan study yang dilakukan,
b. lakukan penelitian dan lebih fokus kepada paper yang berkaitan dengan,
c. sentiasa melakukan perbincangan dan rujukan dengan main-supervisor dan orang-orang yang terlibat dalam proses perbincangan saya,
d. be responsive and learn to be more on give-and-take manner (haha, yang ni sy je yg fhm kot)
e. follow or bench-marking the good example, please...and please (this is so important),
f. learn from senior, okey..


hehe, so much thing that I need to improve, can I do that in the rest or becoming 4 months ??
em, I need support too, and courage..Help me God, give me strength, give me enough time, give me hand... give me the chance to feel the joy of this study- - (some advice to me & myself) be positive during this period~*
Moga dipermudahkan dan diperkenan..Ameen..


Looks like there are too many 'hopes' I've put in YOU..~



Suka entri ini? (=^_^=)

comment 0 comments:

--------------------------- (=^_^=) ------------------------------

Related Posts with Thumbnails

Followers

© 2010 Genius Resources is proudly powered by Blogger