Click ... Terima kasih.

Click Me! Click Me! Thanks
Looking for gifts for birthday, wedding, anniversary etc?
Ingatkan daku...
Ingatkan kesilapan dan kesalahanku kerana Sayangmu,
Bukan kerana benci dan cemburu...
{wansiti}

Search

POST-TO-DO

DEALER TOPUP MALAYSIA
SEWA RUMAH DI KOTA BHARU, KELANTAN PENGANGKUTAN DISEDIAKAN
Tambah PENDAPATAN Paling Mudah Dengan SIMPAN EMAS!!!

Kancil 850 susah nak start...!!! argghhhhh~

Menarik perkongsian dari Encik Syahir ni,

Saya ade Perodua Kancil 660.Baru-baru nih kereta saya semput (jerking) tiba-tiba.Kelajuan kereta pula tidak boleh melebihi 60km/j.Kalau lebih kereta akan tersengguk seperti minyak tidak sampai ke enjin dan macam tidak ade power kat spark plug.Keadaaan tu makin teruk dan enjin sekejap mati dan hidup.Tetapi bila dalam keadaan berhenti dan enjin “idle” semuanya ok.Jadi saya telah bawa kereta saya ke bengkel.
Mekanik telah buat pemeriksaan dan mereka telah menggantikan:-
1.Fuel Filter.
2.Spark Plug.
3.Contact Point.
Selepas itu kereta elok dan tidak semput lagi.Tapi cuma bertahan selama sehari sahaja.Sebaik sahaja enjin panas dan dimatikan, enjin tidak dapat dihidupkan semula.Tetapi sebaik sahaja Contact Point dibersihkan dengan kertas pasir enjin elok semula.Dalam masa seminggu selepas ke bengkel, kereta saya semput dalam 4 kali.Saya hantar semula kereta saya ke bengkel untuk diperiksa, mekanik cuma ‘adjust’ contact point dan bersihkannya.Selepas itu mekanik menggantikan Condenser (capasitor) yang ada di tepi distribution cap tu dengan yang baru. Kereta saya kembali normal. Saya ade membaca di forum lain mengenai masalah ini.Mereka kata masalah ini biasa bagi Kancil 660.Harap pihak KDI boleh kongsi masalah saya dengan pembaca lain.
Seperti yang PC telah baca di kereta.info.

Tuan rumah pun ada reply juga kepada perkongsian ini, seperti di bawah;
Thank you Syahir Wahab for sharing your problem with us.It’s true that your problem is a common problem for some 660 Kancil owner.There are a lot of other forums already talk about this. From our research, only the 660 Kancil using contact point / contact breaker while the 850 Kancil using electronic distributor ignition system.That’s why the 850 Kancil have not much problem like the 660 Kancil.

In that forums also there are a lot of suggestions — to change the contact point / contact breaker with the electronic distributor ignition system. Most of them give good feedback after change it with the electronic distributor. That’s only our words based on information in some forums.For us, usually when this problem happened we will do same as your mechanic – we will do some troubleshooting – replace fuel filter, check the spark plug, distribution cable connection and also contact point, and lastly the condenser. For some expertise out there who have experience maybe you can share your opinion with us. =)
Menarik kan.. suka..suka..infi cmni.. hehehe~

Suka entri ini? (=^_^=)

--------------------------- (=^_^=) ------------------------------

Related Posts with Thumbnails

Followers

© 2010 Genius Resources is proudly powered by Blogger